Geplaatst op 15-11-2013
Omdat één dag eigenlijk te weinig is om het echte “Dakar-gevoel” te krijgen, organiseerde VB-Airsuspension samen met haar partners Dakar Press Team, 4WD en Veth Carrosseriefabriek een heuse Mini Dakar Experience op de dag voorafgaand aan de Dakar Pre-Proloog.
Op zaterdag 9 november konden genodigden op crossterrein “De Witte Ruysheuvel” in Oss zelf ervaren hoe het is om met een vierwielaangedreven auto een moeilijk begaanbaar terrein te trotseren.
Het was onder andere mogelijk om zelf een stuk over de baan te rijden en om in echte Dakar-voertuigen mee te rijden!
VB-Airsuspension stelde die dag onder andere de volgende voertuigen beschikbaar:
Een Mercedes-Benz G-Klasse en een Land Rover Defender voorzien van VB-FullAir 4C. Beide luchtveersets voor deze voertuigen zijn ontwikkeld in samenwerking met onze partner JS Automotive. Daarnaast heeft VB-Airsuspension deze mogelijkheid aangegrepen om haar producten voor pick-ups te introduceren. Zo werden naast bovengenoemde voertuigen ook een Volkswagen Amarok en een Nissan Navara met VB-FullAir 2C beschikbaar gesteld.
Het was dus een geweldige dag waarop genodigden de luchtveersets onder echte offroad-omstandigheden konden testen.
Dakar Pre-Proloog
De dag van de Dakar Pre-Proloog begon met regen, maar uiteindelijk werd het net als voorgaande jaren toch een zonnige dag.
Het publiek was weer in groten getale aanwezig en heeft een fantastische dag beleefd. Vele bezoekers hebben hun favoriete coureur of auto van dichtbij kunnen bewonderen.
Ook was deze dag voor VB-Airsuspension een uitgesproken gelegenheid om met haar producten onder de aandacht te komen bij het publiek.
Na het succes van afgelopen jaar en de vele positieve reacties heeft VB-Airsuspension het productgamma uitgebreid met verschillende sets voor offroadvoertuigen en pick-ups.
Zo heeft VB-Airsuspension voor verschillende merken pick-ups een VB-SemiAir-systeem (hulpluchtvering) en voor onder andere de Land Rover Defender en de Mercedes-Benz G-Klasse een VB-FullAir-systeem (volledig luchtveersysteem) ontwikkeld.
Niet alleen voor de teams en de coureurs, maar ook voor VB-Airsuspension was de Dakar Pre-Proloog een laatste test om te kijken of alles naar behoren functioneert voordat de voertuigen naar Le Havre worden gebracht. Alle teams hebben het circuit zonder problemen afgelegd, waardoor de test dus ook voor VB-Airsuspension weer geslaagd was.
Alle aanpassingen die aan de luchtvering zijn doorgevoerd werken goed – VB-Airsuspension kan dus zeggen dat het klaar is voor de Dakar 2014.
Omdat er nogal wat wijzigen zijn wat betreft teams en voertuigen, vindt u hieronder een overzicht van de teams en hun vrachtwagens, servicevoertuigen en/of persvoertuigen die gebruikmaken van de luchtveersystemen van VB-Airsuspension.
Team |
Voertuig |
Wedstrijd/service/pers |
Bestuurder |
Mammoet Rallysport |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Martin van den Brink |
Mammoet Rallysport |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Pascal de Baar |
Ginaf Rally Power |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Jos Smink |
Ginaf Rally Power |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Wuf van Ginkel |
Ginaf Rally Power |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Edwin van Ginkel |
Ginaf Rally Power |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Jack Brouwers |
Ginaf Rally Power |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Jan Lammers |
Ginaf Rally Service |
Ginaf X2222 |
Wedstrijd |
Daniël Bruinsma |
Team Henk Knuiman |
Mercedes-Benz Sprinter |
Service |
|
Maxxis Dakar Team |
Dodge Ram |
Service |
|
Dakar Press Team |
Volkswagen Amarok |
Pers |
Leon Jansen |
Dakar Press Team |
Toyota Land Cruiser |
Pers |
|
Houd tijdens de Dakar 2014 dus deze teams in de gaten, dan zult u het logo van VB-Airsuspension gegarandeerd meerdere malen voorbij zien komen!