VB Airsuspension
Nieuws

technische tip - front/rear-knop

Geplaatst op 28-05-2015

De VB-FullAir-systemen bieden tal van bedieningsmogelijkheden. Met de VB-FullAir-systemen kunt u als het voertuig stilstaat de hoogte van de luchtgeveerde as(sen) handmatig wijzigen met de handheld of met de extra schakelaar. De VB-FullAir 3C- en de VB-FullAir 4C-systemen hebben buiten de standaard rijhoogte ook voorgeprogrammeerde rijstanden voor allerlei omstandigheden.

De front/rear-knop is van groot belang bij het bedienen van de VB-FullAir-systemen.

Bij het handmatig wijzigen van de hoogte van de luchtgeveerde assen kunt u met de front/rear-knop de gewenste as selecteren. Als de standaard rijhoogte gewijzigd is (bijvoorbeeld door een voorgeprogrammeerde rijstand te kiezen of door de hoogte van de luchtgeveerde as handmatig te wijzigen), kunt u de standaard rijhoogte weer selecteren door de front/rear-knop te bedienen.
Het VB-FullAir-systeem keert dan weer automatisch terug naar de gekalibreerde rijhoogte.


 

Als u de hoogte van de luchtgeveerde as handmatig heeft aangepast of als u verder wilt rijden na het rijden in een voorgeprogrammeerde rijstand, moet u de front/rear-knop bedienen om terug te keren naar de standaard rijstand. Wanneer u verder rijdt zonder de front/rear-knop te bedienen, duurt het aanzienlijk langer voordat het VB-FullAir-systeem de rijhoogte weer heeft gevonden. Dit kan voor ongewenst rijgedrag zorgen en in sommige gevallen zelfs schade aan het VB-FullAir-systeem of het chassis van het voertuig veroorzaken.

U mag de front/rear-knop alleen bedienen als het voertuig stilstaat. Zolang het VB-FullAir-systeem bezig is met het bepalen van de rijhoogte wordt dit middels een knipperende pijl omhoog of een knipperende pijl omlaag weergegeven op de handheld. Als het knipperen stopt, heeft het VB-FullAir-systeem de rijhoogte ingesteld en kunt u weer rijden met het voertuig.

Victor Benno