VB Airsuspension
Nieuws

E-NEWS Mei Voorwoord van de Directie

Geplaatst op 28-05-2015

Op 10 en 11 april was het weer zover: de Dutch Dakar Experience – hét evenement voor al onze dochters, importeurs, dealers, partners en overige relaties. Dit was de tweede keer dat we dit evenement in samenwerking met Veth Automotive op het Eiland van Maurik hebben georganiseerd. Het was wederom een groot succes waar nog lang over zal worden nagepraat. De deelnemers konden zelf onze producten onder de voertuigen testen, zowel on- als offroad. Daarnaast waren er verschillende demonstraties te zien en hadden de aanwezigen de mogelijkheid om offroad met Dakar-coureurs in een Dakar-truck mee te rijden. Een geweldige ervaring voor onze gasten! De evaluatie moet nog plaatsvinden, maar we denken stiekem alweer na over het organiseren van dit evenement in 2016.

In mijn voorwoord in de nieuwsbrief van februari gaf ik al aan dat we te maken hadden met leveringsproblemen. Deze werden destijds voornamelijk veroorzaakt door de omschakeling naar het nieuwe ERP-systeem. Inmiddels loopt dit systeem goed en zijn we er erg tevreden mee. Aan de leveringsproblemen die VB-Airsuspension soms heeft, is echter nog geen einde gekomen. Hiervoor onze oprechte excuses. De reden hiervan is de onstuitbare orderintake. Door de internationale uitbreiding en de groeiende economie nemen we 25% meer orders aan dan gebudgetteerd. Hierbij mag u weten dat het budget van 2015 ook al ruim boven dat van 2014 ligt. Deze omzetstijging is natuurlijk prachtig, maar hierdoor ontstaan ook onze leveringsproblemen. Daar worden wij uiteraard niet vrolijk van en we zijn ons er zeer van bewust dat dit snel anders moet.

‘Binnenshuis’ spelen we hier snel op in: er zijn in de afgelopen periode al veel nieuwe werknemers aangenomen en er staan nog altijd negen vacatures uit. De toenemende vraag bij ons werkt echter ook door op onze leveranciers. Zij kunnen niet aan de groeiende vraag voldoen, waardoor we te maken hebben met haperende leveringen. U begrijpt waar dit toe leidt: langere levertijden en (nog vervelender) ook nog eens wijzigende leverdata door ontbrekende/niet geleverde onderdelen. We werken er echter hard aan om dit alles op de rit te krijgen met onze leveranciers, zodat wij weer als vanouds snel en betrouwbaar aan u kunnen leveren!

Om alle extra werkzaamheden en ons personeel een plek te kunnen bieden, hebben we ook meer werkruimte moeten creëren. In de vorige nieuwsbrief had ik het al over het huren van een extra hal. Deze is midden april in gebruik genomen en daarin zijn inmiddels inpaklijnen opgezet om anders, sneller en efficiënter te kunnen “picken” en “packen”. De nieuwe manier van werken ontlast de medewerkers ergonomisch gezien enorm en zorgt voor meer capaciteit en veel meer flexibiliteit. Een aantal knelpunten hebben we hierdoor al kunnen voorkomen en zodra de toeleveringen weer op peil zijn, biedt de nieuwe manier van werken veel mogelijkheden, waardoor we verder samen met u kunnen groeien. 
Zoals u ziet, doen we er alles aan om u weer zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Victor Benno